© Október 2007 All Rights Reserved
Mapy
Home

BURGAS 23.06. 2007
Hneď po príchode do BURGASU som si na stanici kúpil spiatočný lístok na ležadlo (Burgas - Budapešť) za 20,78 Leva. Samozrejme že do Bratislavy to bolo beznádejne vypredané.
Peniaze som si zamenil v starej známej zmenárni v Burgase za výhodný kurz 1 Euro = 1,95 Leva. Zamenil som 50 Euro za 97,5 Leva a hneď oproti zmenárni krížom cez cestu som si v spoločnosti METRO kúpil lístok do ISTANBULU na ďalší deň za 35 Leva. Pár metrov vyššie sa nachádza spoločnosť NISIKLI TURIZM, ktorá tiež ponúka autobusové lístky do ISTANBULU.

ČERNOMOREC 23.06. - 24.06. 2007
Burgas - Černomorec - 25 km autobus 2,6 Leva
Tento krát som cestoval sám takže som mal dosť veľký problém zohnať v Bulharsku ubytovanie. Problém bol v tom, že Bulhari majú na izbe najmenej dve postele a chcú mať aj za ne zaplatené. Takže som musel platiť za dve postele aj keď som bol na izbe sám. V Černomorci som zohnal ubytovanie za 13 Leva na jednu noc a to odo mňa chceli 20 Leva za noc. Sezóna tu ešte celkom nezačala polovička reštaurácií bola ešte zavretá a aj na pláži a aj na uliciach nebolo až toľko ľudí.

ISTANBUL 25.06. 2007
Autobus (Burgas - Istanbul - 350 km) odchádzal z Burgasu o 12:30 a do Istanbulu na otogar prišiel o 21:00.
Autobusom sa cestovalo pohodlne, bol klimatizovaný a počas jazdy nám letuška nosila chladenú vodu, nejaké turecké keksy a podával sa aj teplý čaj alebo káva podľa výberu. Turecké víza som si kúpil na Tureckých hraniciach 10 Euro (15 USD) a tu som si zamenil aj Turecké lýry. 100 Euro za 172 YTL kurz 1 Euro = 1,72 YTL. Medzi tým než som si vystál radu na víza tak nám z autobusu vyhádzali všetku batožinu. Každý sa musel vonku postaviť pri svoju batožinu a začala colná kontrola batožiny. Ja som mal počas kontroly ešte jeden malí batoch na pleciach, ktorý mi vôbec nekontrolovali. Neviem či si ho nevšimli alebo to nebrali až tak vážne.
Do Istanbulu na otogar sme dorazili o 21:00. Otogar v Istanbule je neskutočné veľký. Môj plán bol hneď pokračovať v ceste do Fethiye. No keď, že všetky autobusy boli v ten deň beznádejné vypredané a nebolo už volné ani jedno jediné miesto tak som si musel kúpiť lístok až na ďalší deň. Cena lístka Istanbul - Fethiye 55 YTL spoločnosť METRO.
Z otogaru sa dá do centra dostať metrom a to z Otogar (Esenler - Bus Terminal) vystúpite na konečnej zástavke Aksaray a tu prestúpite na električku Yusufpasa alebo až na zastavke Laleli a vystúpite na Sultanahmet.
Celá MHD v Istanbule funguje na žetóny (1 žetón = 1,30 YTL) žetón sa hádže do turniketu pri vstupe ktorý stráži strážnik. Pôvodne som sa chcel ubytovať v Ararat Hostely no ale v parku ma odchytil jeden típek a spustil na mňa tie klasické keci Hello my friend. Can I help you?? bla bla bla .... Nakoniec som sa nechal ukecať a ubytoval som sa v PARIS HOSTEL-HOTEL za 30YTL, ktoré som zjednal zo 40YTL. Na izbe boli dve postele sprcha a WC. Dohodli sme sa že môžem zostať až do 12:00 namiesto 10:00 a raňajky a Internet zadarmo. Samozrejme že raňajky som nestihol. Z hotela som sa dostal asi okolo 13:30 batožinu som si tam nechal. Pobehal som Sultanahmet, grand bazár, pokvasil som v mešite, zamenil 300 Euro za 525 YTL a si o 18:00 som sa vybral do hotelu pre batožinu a išiel som na otogar lebo o 21:00 mi odchádzal bus do FETHIYE.