Bulharsko 2005

Bratislava
19.08. 2005
05:20 Bratislava hlavná stanica vlak mešká 20 minút
00:00 v Bucuresti odpájajú všetky vagóny do Burgasu pokračujú iba ležadlové.

Burgas
20.08. 2005
    Hneď ako som vystúpil z vlaku som išiel kúpiť lístky (bilet za spalno) na 2 ležadlá (41,56 Leva / 2 osobybulharsko pohladnica Burgas , 9,40 Euro / osoba ) aby sme sa mohli bezpečne dopraviť domov. Lebo na Slovensku som si kúpil spiatočný lístok ale bez ležadla.
Tak sa stalo to, že v Bucuresti odpojili sedadlové vagóny, kde sme boli aj mi a do Burgasu išli iba ležadlové vagóny. Tak sme museli v noci v Bucuresti zabúchať vedúcemu ležadlového vagónu nech nás pustí do vagónu. Nakoniec nás nasáčkoval do jedného volného kupéčka 7 lúdi vyzbieral 5Euro za osobu a bolo vybavené.
Vedľa železničnej stanici sa nachádza aj autobusová stanica a stoja tu aj taxíky, takže sa dostanete hneď kam potrebujete. Peniaze treba meniť v Burgase lebo je tu najlepší kurz 1Euro = 1,95 Leva (menia aj 1 CZK = 0,05 Leva a 1 SKK = 0,04 Leva) v ostatných letoviskách už takýto kurz nenájdete aspoň ja som nenašiel :( Zamenil som 100Euro = 195 Leva v zmenárni lebo v banke bol nižší kurz a aj tak bola zatvorená v sobotu o 13:00. O 13:30 sme už sedeli v autobuse, ktorý mal namierené do Sozopolu ale mi sme išli iba do Černomorca (24 km). Cena jedného lístku (bilet) z Burgasu do Černomorca stojí 1,90 Leva a lístok sa kupuje v autobuse ale nie u šoféra. Keď sa autobus pohne začne típek predávať lístky, podobný systém ako v Egypte :)

Černomorec
20.08. 2005 - 25.08. 2005
    Akonáhle bulharsko pohladnica Chernomoretsvystúpite z busu už sa začína o vás boj. Bábušky Vám ponúkaju ubytovanie ale ani jedna nevie po anglicky. Bol tam aj jeden mladý chalan, ktorý vedel po anglicky tak sme sa s ním dohodli na cene 10 Leva / osoba / noc a ten nás odviezol autom na miesto. Bolo dobré, že sme sa nemuseli trepať po celom Černomorci peši z báglami. Ubytoval nás v štvorke izbe lebo dvojku mal obsadenú ale za dva dni sme sa sťahovali do dvojky. Ubytovanie bolo v pohode ala balkánsky štýl a z balkónu sme mali výhľad na celkom slušnú reštauráciu kde každý večer hrala kapela.
V Černomorci sú dve pláže. Ta prvá je klasická samí parazol reštaurácie, bufety, vodné atrakcie skútre, banán a potom sú plážové atrakcie rôzny predavači, ktorý Vám ponúkajú varenú kukuricu (1 Leva), zmrzlinu (0,60 Leva), kebrek (1 Leva sladké pečivo v tvare O, ktoré nosia na drevených racohoch Y ) Vzadu na pláži už davy lúdi rednú tam sme chodili najradšej.
Tá druhá pláž je v takom lesíku dá sa tam aj stanovať , keď sme tam boli tak tam boli asi 3 stany rozložené. Nebol tam ani jeden slnečník ani predavač a dokonca ani plavčík takže sa dalo kúpať aj keď boli obrovské vlny a nikto Vás nevyháňal z vody. A pri skalách sa dalo aj šnorchlovať. Na tejto pláži, keď som išiel do vody tak som musel prejsť poriadny kusisko aby tam bolo viac vody ako po kolená.
Nakoniec sme sa ešte išli pozrieť na pláž ktorá je pri diaľnici smer Černomorec Burgas. No a to bola chyba pláž smetisko (dary mora sama umelá fľaše od piva papuče, igelitky, a všelijaký neopísateľný bordel čo more vyplaví ) a voda vyzerala ako močka nakoniec som sa tam ani nekúpal išiel som len po kolená do vody a hneď ma prešla chuť na kúpanie.
V Černomorci sme si obľúbili jednu reštauráciu, kde boli dobré porcie za super ceny. Napríklad naša obľúbená Kavarma tam stála iba 3,50 Leva. Chceli sme vyskúšať aj Českú reštauráciu ale tam bolo stále obsadené a keď nebolo obsadené tak už mali dopredu zarezervované stoly.
Inetky som tu našiel tri dve som odskúšal tu tretiu som nemohol lebo už zavierali o 22:00 hod v jednej som platil za 30 minút 0,50 Leva a v druhej za 30 minút 0,60 Leva. Horský bicykel sa tu dá požičať za 12 Leva na deň.
Večer chodí aj autobus do Istambulu. V stredu 24.08. 2005 keď nám ostalo už iba 5 Leva som išiel do Burgasu zameniť 250Euro = 487,50 Leva to nám vydržalo skoro do konca dovolenky :) Do Burgasu som išiel preto lebo v Černomorci bol najlepší kury v zmenárni 1Euro = 1,87 Leva a v tej jednej banke čo tam bola peniaze nemenili. V štvrtok ráno 25.08. 2005 vyrážame na autobus do Sozopolu.