Bulharsko 2005

© September 2005 All Rights Reserved

Prímorsko
27.08. 2005 - 31.08. 2005
    Minibus bulharsko pohladnica Prímorskozo Sozopolu do Prímorska lístok stojí 2,50 Leva / osoba a cesta trvá 30 minút. Prímorsku sme vystúpili na autobusovej stanici, ktorá je mimo mesta. Ale keď sme sa dostali k hlavnému ťahu tam už na nás vykyvovali bábušky. V Prímorsku nám ponúkali ubytovanie za 12 Leva / osoba / noc tak som zjednal na 10 Leva / osoba / noc a verím tomu že by sa dalo aj na 8 Leva / osoba / noc. Ubytovali sme sa zaplatil som za dva dni a dve osoby 40 Leva.
Tu mala domáca trochu tvrdší režim ako sme boli zvyknutý a to že sme si museli na dvore umývať nohy od piesku keď sme išli z pláže, keď sme prišli po 24:00 sme museli zamknúť vchodové dvere a do 08:00 sme museli uvolniť izbu pri odchode čo bolo dosť drsné. Pri obhliadke Prímorska som objavil nové druhy piva tak som ich musel aj vyskúšať a po tejto skúške som oficiálne vyhlásil že Kamenička je najlepšie pivo samozrejme že na Topvar sa nechytá :) V Prímorsku sa s predavačmi a v niektorých reštauráciách v pohode dohovoríte a po česky je tu pár českých cestoviek ale najviac dominuje CK Alexandria. 1Euro = 1,90 Leva ale keď budete hľadať dá sa nájsť aj 1Euro = 1,92 Leva (menia aj 1 CZK = 0,05 Leva a 1 SKK = 0,04 Leva). Prímorsko má dve pláže Severnú a južnú ktoré sú dosť dlhé. Musíte prejsť cez most, ktorý vedie ponad rieku ROPOTAMO a dostanete sa hneď na južnú pláž pri disco bar Luxor, ktorý je spravený v Egyptskom štýle. Mi sme si obľúbili južnú pláž s ktorej bolo vidieť na severnú pláž v Kitene. Na južnej pláži, kde prenajímajú surfi je nechránená zóna to znamená že tam nie sú plavčíci a môžete sa kúpať aj keď plápolajú červené vlajky. Žltá vlajka znamená že sa môžete kúpať bez nafukovačky a keď je zelená vlajka je povolené všetko. Internet je tu drahší 1 hodina 1,80 Leva. Horský bicykel sa tu dá požičať za 10 Leva na deň. Na ranajky sme chodili do reštaurácie hned pod naším balkónom, kde nám dávali 15% zľavu. Kuraciu a držkovú polievku tu varili bielu a tarator som nemal odvahu opáčiť aj keď som mal zo sebou smectu a endiaron nechcel som riskovať :) Na večere sme chodili k takzvaným samoobslužným pultom, kde ste si naložili čo ste chceli. Na konci pultu bola pokladňa tam Vám to narátal a vi ste len zaplatili. Najdrahšia večera nás tam vyšla 17 Leva ale každý večer sme odtiaľ išli tak najedený že sme ledva fučali :( V pondelok 29. 08. 2005 som zaplatil dalších 40 Leva na dve noci / 2 osoby domácej hneď zaiskrili oči a bola spokojnejšia. Keď sme odchádzali ešte nám napísala aj adresu a telefón keby sme chceli prísť budúci rok. Adresa Prímorsko v original bulharskom rukopise(gr. Prímorsko, obl. Burgaska, ul. Ivan Vazov No 7, Ženia Kazakova, des 0887256251 / 0550 3 32 14). Ráno o 08:00 opúšťame našu hostiteľku a vyrážame na autobusovú stanicu do Prímorska. Ale tak skoro nechodí žiadny autobus a ani minibus. Až o 09:00 ide unikátny starožitný autobus do Kitenu, po ceste mu skoro vypadlo predné sklo. Keď som sa pýtal šoféra či ide do Kitenu, tak halovou kýval že nie ale to u nich znamená že áno tak ešte jedna pani čo sedela za ním mi prikývla z hlavou že áno ale už po našom.