Bulharsko 2005

© September 2005 All Rights Reserved

Sozopol
25.08. 2005 - 27.08. 2005
    Bus bulharsko pohladnica SozopolČernomorec Sozopol (8 km) lístok stojí 0,70 Leva / osoba Po ceste som popíjal moje obľúbená pivo Kamenitza. V Sozopole keď sme vystupovali z autobusu nás čakalo to isté čo v Černomorci nával bábušiek ktoré ponúkajú ubytovanie. Tu už som neprikívol na cenu 10 Leva / osoba ale skúsil som zjednávať a oplatilo sa mali sme ubytovanie za 8 Leva / osoba / deň. Ubytovaný sme boli vedľa prístavu ale mali sme dvojku izbu ale bez balkónu a to bola chyba:( Keď Vám ponúkajú ubytovanie tak hneď sa Vás pýtajú koľko dni chcete zostať lebo ubytovanie sa platí dopredu. Poučený z Černomorca už som nepovedal 5 dní ale iba 2 dni a že potom uvidíme. Taxikár Míša nás ubytoval zaplatil som mu 32 Leva za dve osoby na dve noci dal nám kľúče od bejvaku a išli sme spoznávať Sozopol.
Prvé čo som si všimol, bolo že tu je lepší kurz ako v Černomorci 1Euro = 1,90 Leva. Keď som zbadal prvú pláž tak som bol zhrozený dáždnik na dáždniku no strašné tak sme sa usadili pri skalách kde nebolo až tak veľa parazólov, a išiel som do vody samozrejme že šnorchlovať no nádhera bol som tam asi hodinu a nie a nie von :) Potom sme našli ešte dve pláže ale tie sú v novšej časti Sozopolu. Ta druhá pláž je dosť dlhá aj široká ale je tam samí parazol a dokonca na pláži je aj archeologické nálezisko no a tá tretia pláž to je to najlepšie čo som videl od Burgasu po Kiten. Nádherná čistučká voda je tam aj pár skál, kde sa dá dobre šnorchlovať okolo sú rozostavané budovy ale to mi vôbec nevadilo. Nechodili tu žiadni predavači a neboli tu ani plavčíci. Na večeru sme si dávali čínu, ktorú sme si kupovali po ceste z pláže menu na pulte bolo aj v češtine takže som vedel že som jedol bambusové výhonky a čínske huby a ... (dve porcie aj s pivom vyšli okolo 11 Leva)
O 19:30 sme išli na loď ten výlet sa volal PANORÁMA SOZOPOL a stál 6 Leva / osoba a myslím že 3 Leva alebo 3,5 Leva / dieťa (deca). Prejdete celí Sozopol po pobreží prejdete okolo ostrova Sv. Ivan a naspäť do prístavu celí trip trvá asi 1 hodinu. V Sozopole na zastávke nezistíte nič ako Vám idú autobusy. Bol tam jeden výkres kde to bolo napísané ale ten na druhý deň zmykol :( Mal by chodiť minibus do Prímorska každé dve hodiny od 10:00 aspoň tak som to vyčítal z toho výkresu. Internet som v Sozopole nevidel a ani som nehľadal. V sobotu 27.08. 2005 do 11:00 sme museli uvolniť izbu tak sme išli na minibus do Prímorska. V Minibuse si šofér vyzbieral sám peniaze za cestu.