Cyklotrasy

V letoviskách je možnosť zapožičania bicyklov cestných i horských za rozumné ceny i na hodiny. Za hodinu zvládnete prejsť vaše letovisko i najbližšie okolie. Navštívte i blízke pláže v zálivoch zvaných calas. Navštívte turistické informácie, kde získate zdarma podrobnú cykloturistickú mapu.

Trasa č.1:
Palma - S'Arenal

El Arenal Z nábrežia Paseo Maritimo až do Playa de Palma, tam a spať 36 km.
Obtiažnosť: z cela rovinatá trasa, čiastočne s chodníkom pre cyklistov.Popis trasy: Chodník pre cyklistov začína na Paseo Maritimo u Can Barbera. Odtiaľ pôjdete smerom na Playa de Palma okolo katedrály, jazera Parc de la Mar až do obce Molinar. Tam chodník končí, ale my budeme pokračoval po kľudných uličkách okolo mora až k pláži do Coll d' en Rebassa. V ďalšom úseku musíme odbočiť vľavo a po hlavnej ulici vpravo pôjdeme až do Can Pastilly, kde sa vrátime na nábrežie. Tu začína najdlhšia pláž ostrova Playa de Palma, popri nej prídeme k prístavu v Arenalu. Spať sa vrátime tou istou trasou.

Trasa č.2:
Palma Nova Santa Ponca

Vzdialenosť: 18 km okruh, asfaltová cesta zo stúpaniami. Vhodný je bicykel s prevodmi.
Popis trasy: Z Avenida de la Playa ideme smerom k kruhovému objazdu v Palma Nove. Tu odbočíme vľavo, po 2 km ďalší kruhový objazd prejdeme rovno a po ďalších 200 m odbočíme znovu vľavo. Pôjdeme okolo benzinky, medzi Aquaparkom a Western Parkom a za nimi na najbližšej križovatke odbočíme vpravo smer Santa Ponca. Po prejdení pohodlného 4 km úseku môžeme odbočiť k pláži a tam si odpočinú.
Pri pokračovaní na kruhovom objazde s ukazovateľmi na Islas Malgrats a centrum odbočíme vpravo a po 500 m prejdeme ďalší objazd rovno smerom na Santa Ponca. Kúsok ďalej nás čaká nádherný výhľad a prudšie klesanie. Trasa cez niekoľko kruhových objazdov nás zavedie do centra Santa Poncy. Naspäť do Palma Novy sa môžeme vracať rovnakou trasou. Omnoho bližšie je to po hlavnej ceste, ale je tu hustý automobilová premávka.

Trasa č.3:
Santa Ponca Calvia - Capdella Peguera

Vzdialenosť: 21 km okruh, na mnoho miestach nutný bicykel s prehadzovačom.
Popis trasy: Trasu začíname u centrálneho kruhového objazdu v Santa Ponce. Pôjdeme až k hlavnej ceste Palma Pegura. Na kruhových objazdoch odbočíme na dedinskú cestu smerom do Calvíe. Značenie nás po 1,5 km povedie doľava a po ďalších 2,5 km dorazíme do obce. Na rázcestí pôjdeme vľavo na 3 km vzdialenú Capdellu, odbočíme vľavo a schádzame do kľudného letoviska Peguery. Späť do Santa Poncy sa budeme vraciat asi 3 km po frekventovanej hlavnej ceste.

Trasa č.4:
Alcúdia - Puerta de Pollenca - Pollenca - Alcúdia

Z Puerto de Pollenca naviac môžeme pokračovať na Formentor.
Vzdialenost:25 km, s Formentorom 40km FormentorObtiažnosť: základní okruh je prakticky rovinatý, Formentor je omnoho náročnejší a vyžaduje bicykel s prehadzovačom. Zaujímavosti: Kúzelný je celý Pollencský záliv. V Pollence doporučujem preísť mesto, vísť na Puig de Maria a navštíviť Calvariu. V Alcúdii môžete vidieť stredoveké opevnenie a rímske vykopávky (divadlo, most a základy domu).
Popis trasy: Z Alcúdie pôjdeme 8 km smerom na Puerto de Pollenca. Za prístavom sa zdatní cyklisti môžu rozhodnúť navštíviť polostrov Formentor, ale stúpánie je veľmi náročné. Ďalej ideme na Pollencu, po 2 km môžeme odbočiť na neďalekú Cala San Vicenc. V Pollencii na kruhovom objazde odbočíme vľavo, po pár sto metroch opäť vľavo podľa ukazovateľa "Alcúdia 10 km". Pôjdeme kľudnou oblasťou až na križovatku s hlavnou cestou Palma - Alcúdia, ktorou sa vydáme vľavo až do centra mesta.

Trasa č.5:
Alcúdia - kaplnka La Victoria - Atalaya Alcúdie

Vzdialenosť: 12 km na bicykli tam a späť. Ďalej peši alebo na horskom bicykli až k atalayi. Krátky, ale náročný výlet.
Zaujímavosti: Obtiažnosť trasy je odmenená nádhernými výhľadmi. V kaplnke z 15.st. je umiestená drevená soška patrónky Alcúdie, Victoria. Protipirátska vyhliadková veža - atalaya bola postavená v r.1599.
Popis trasy: Z Alcúdie ideme okolo hradieb smerom na Puerto de Alcúdia, za semaforom už uvidíme smerovky na La Victoriu. Na rázcestí u veľkého stromu odbočíme vpravo. Prejdeme okolo odpočívadla až ku kaplnke. Ďalej môžeme ísť peši alebo na horskom bicykli k atalayi až do výšky 444 m n.m. Na spiatočnej ceste môžeme rázcestie pri veľkom strome preísť rovno a cestou Camí de s'Hort des Moro (Cesta arabských záhrad) sa dostaneme do Alcudie.

Trasa č.6:
Národní park s' Albufera

12 km okruh po prašnej rovinatej ceste v dobrom stave.
Upozornenie: V parku neschádzajte z vyznačených tras, nekričte a neničte prírodu.
Popis trasy: Z Alcúdie vyjdeme smerom do Ca'n Picafort. Podľa značiek odbočíme na obec Sa Pobla a po 5 km vyjdeme do parku cez most vľavo. Po kilometri prídeme k ďalšiemu mostu zo závorou. Je povolené ju zdvihnúť, ale nezabudnite ju opäť spustiť. Po ďalších dvoch km nasleduje ďalšia brána, tento krát zamknutá. Je možné ju zľava obísť. Po cestičke pôjdeme ďalších 6 km až prídeme na hlavnú cestu, ktorá nás privedie po 500 m k recepcii parku. Tam môžeme získať všetky informácie, prípadne sa ešte môžeme preísť i po iných cestičkách.

Trasa č.7:
Cala Ratjada - Cala Agulla - Cala Mesquida - Cala Ratjada

18 km okruh. Niektoré kopčeky sú stredne náročné, 1 km je obtiažny.
Popis trasy: Vídeme od turistických informácii v Cala Ratjade podľa šípiek na Cala Agulla, vzdialenú 2 km. Pokračujte rovno až na hlavnú cestu, kde nájdete ďalšie smerovky, ktoré nás dovedú k prístupové ceste k Cale Agulla. Cesta sa zanedlho zmení na prašnú cestičku. Na rázcestí sa dáme po obtiažnej ceste vľavo a po kilometru prídeme k závore. Môžeme ju preísť, ale nesmieme zabudnúť ju opäť zavrieť. Cesta je už podstatne lepšia a po 2 km vyjdeme vpravo na hlavnú cestu. Po 4 km dedinskej cesty prídeme do Cala Mesquida. Na kruhovom objazde odbočíme vpravo a dôjdeme k krásnej pieskovej pláži. Späť sa budeme vraciat po tej istej ceste až k ukazovatelovi na Cala Agulla. Tento krát budeme pokračovať po asfaltke a po kilometri prídeme ku križovatke. Odbočíme vľavo a pôjdeme okolo Cala AguIly do Cala Ratjady.

Trasa č. 8:
Cala Millor - Sa Coma - Cala Morlanda - Porto Cristo

Tam aj späť 24 km po nenáročnej rovinatej ceste.
Zaujímavosti: Okrem možností kúpania sa nesmieme zabudnúť na návštevu jaskýň Drach a Hams v Porto Cristu.
Popis trasy: Od turistických informácii v Cala Millor pôjdeme smerom k Fantasy Parku, po 200 m odbočíme vľavo, na konci ulice musíme opäť vľavo a prvej ulici sa vydáme vpravo. Prechádzame lesíkmi a po niekoľkých kilometroch si môžeme odpočinúť a odbočiť na pláž Sa Coma. Po ďalších dvoch km môžeme opäť odbočiť na S`Illot a jeho pláž. Ďalej nás už ukazovatelia povedú po hlavnej ceste do Porto Crista, vzdialeného 4 km.

Trasa č.9:
Colonia Sant Jordí - Ses Salines - maják mysu Ses Salines - Llombards Santanyí

50 km tam a späť po rovinatom okruhu zo stredne náročnými kopčekmi.
Popis trasy: V Colonii St.Jordi začína známa pláž Es Trench. My ale pôjdeme na Ses Salines. Tri km za mestečkom odbočíme vpravo za lesíkom odbočíme k majáku. Tu je kamenitá pláž, ale stojí zato sa osviežiť. Na spiatočnej ceste navštívime Llombarts, typickú Malorskú dedinku a len 3,5 km vzdialené je Santanyí, kde v stredy a soboty sa konajú pouličné trhy. Späť sa vraciame po tej istej ceste.

Trasa č.10:
S'Arenal - Cabo Blanco - Cala Pí - Capocorb Vell- (Llucmajor) - S'Arenal

52 km tam aj späť. Dlhý, ale nie príliš náročný výlet.
Zaujímavosti: Capocorb je najlepšie zachovalou Cala Pipamiatkou kyklopskej kultúry doby bronzovej v rámci západného stredomoria.
Popis trasy: Z parkoviska Aquacity pôjdeme vľavo, kruhový objazd prejdeme rovno. Pokračujeme niekoľko km ďalej smerom na Cala Pí až po odbočku k majáku Cabo Blanco. Jeho opustené okolie s kolmými, asi 30 m vysokými skaliskami, je veľmi romantické. Ďalej budeme pokračovať do Cala Pi k protipirátskej veži zo 16.st. s nádherným výhľadom do širokého okolia. Kúpeľ v neďalekej cale nás určite osvieži. Späť sa vrátime až na hlavnú cestu, tam odbočíme vpravo smerom na Llucmajor. Po sto metroch vľavo nájdeme najvýznamnejšiu pamiatku siahajúcu až do obdobia pred 3500 rokmi- Capicorb Vells. Po jej prehliadke sa budeme vraciať do Arenalu po rovnakej ceste, alebo radšej ďalej cez Llucmajor smerom do Palmy. Tato cesta je ale výrazne frekventovanejšia.